کد مطلب:173109 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:207

آشنایی کوتاه با دانشور برجسته
بانو مجتهده حاجیه خانم صفاتی، زید مجدها، كه در دوران مبارزه با حكومت طاغوت، علاوه بر فعالیت های سیاسی و در كنار تلاش های فرهنگی دیگر، به تدریس علوم و معارف اسلامی نیز اشتغال داشته اند، در حال حاضر از اساتید دروس عالی فقه و اصول هستند.

فعالیت های پژوهشی ایشان، مورد تحسین شمار زیادی از دانش پژوهان داخل و نیز محافل علمی خارج از ایران قرار گرفته و نیز بسیاری از خواهران دانش پژوه، به شوق دیدار معظم لها، از اقصی نقاط كشور و به مناسبت های مختلف، سختی راه را به جان خریده، بویژه از سلسله مباحث تفسیر قرآن كریم و سلسله بحث های هفتگی «اخلاق و تهذیب» بهره می برد.

از ایشان تاكنون آثار تحقیقی متعددی در زمینه ی مباحث فقهی - حقوقی؛ به خصوص در زمینه ی مسایل بانوان منتشر شده است. دیدگاه های فقهی ارزنده و نوآوری ایشان در تبیین حقوق و جایگاه بانوان در محافل و عرصه اجتماعی راه گشا است.

«طهارة النساء» فی احكام الدماء؛ شرح تفصیلی بر كتاب شریف عروة الوثقی؛ «شرح زیارت عاشورا»، «سن تكلیف»، «سن یائسگی»، «بلوغ» از جمله آثار ارزنده ی ایشان است.

علاوه بر آثار تحقیقی، زنان دانشور و دین مداری در حوزه ی درس ایشان پرورش یافته است كه هر كدام از آنان اینك از اساتید و صاحبان فكر و اندیشه در علوم اسلامی به حساب می آیند.

از آیات عظام: غروی تبریزی، فاضل لنكرانی، صافی گلپایگانی و احمدی فقیه یزدی حفظهم الله تعالی «اجازه ی نقل روایت» و تصدیق مراتب والای علمی و اجتهادی» دارند و از بنیانگذاران حوزه ی علمیه ی خواهران به شمار می آیند.

از آن جا كه ایشان، شرحی رسا بر زیارت پر فیض «عاشورا» دارند، و تحقیق كاملی درباره ی سند این زیارت داشته اند، برای استفاده ی خوانندگان گرامی، در این مقام افاضه فرمودند.

از درگاه ایزد منان، برای ایشان، توفیق روز افزون مسئلت می نماییم.